20130515

vadelmarahkaa, valvomista ja hyttysiä

Täällä minä istun hiusväri päässä sohvalla, tutkiva journalismini jatkuu. Olen viime yöstä vähän turhan suuren osan käyttänyt täydellisten ballerinojen metsästykseen mutta onneksi olen oma pomoni ja sallin liukuman. Hiustenvärjäyshän on siis tietysti työhomma.

Onpa muuten kumma miten kaikista kengistä juuri minun suosikeistani on minun kokoni jo myyty. Harmillista suorastaan. Yöllä käytin kyllä ihan v-sanaa tuon soinnikkaamman sijaan.

Aamiaiseksi vadelmarahkaa, seuraavaksi vuorossa huumaavaa maitokahvia. Polvissa mustelmien lisäksi yhdeksän hyttysenpuremaa. Ei, en ole ollut mökkilomalla, meillä on niitä töissä. Jostain kaivautuvat ja piru vie, että jättävät isoja paukamia jälkeensä.

Haluaisin uuden tatuoinnin mutta haluamani tekijä on Berliinissä ja hänelle on kuukausien jonot. Laskeskelen tässä juuri, että jäisikö sen verran sukanvarteen, että voisi tehdä pikavisiitin vaikkapa syksyllä.

Näin viime yönä unta kirjanpitäjästäni, hän on ihan mahtava nainen. Unessa oli tosin melko uhkaava tunnelma mutta se johtuu varmasti vain siitä turhasta valvomisesta. Ei missään nimessä esimerkiksi siitä, että maaliskuun kuitit ovat vähän myöhässä.

Vuosia sitten näin kerran sellaistakin unta, että asiakkaani jahtasi minua haulikon kanssa metsässä. Silloin taisi olla deadline aika lähellä.

Tänään minulla ei ole yhtään valokuvaa, joka sopisi tähän oudon epätodelliseen tunnelmaan. Joudutte pärjäämään ilman. Ja minä myös.

3 kommenttia:

  1. Stressipainajaisia! Minullakin on niitä. Nyt kevään tullen näin jo ensimmäisen ampparipainjaiseni: niillä oli pesä jossain kotonamme ja joka paikassa pörräsi kiukkuisia pimpiäisiä. Olin kuolla kauhusta eikä unihalvauksen tunnelmat olleet kaukana.

    Kenkäpainajainen vasta tuttua onkin, mutta lähinnä koska näihin lättäräpylöihin ei tahdo löytää koskaan kunnon popoja. Yleensä ostan nahkaiset ja irvistelen ensimmäiset viikot kunnes monot muokkautuvat sopiviksi.

    VastaaPoista
  2. Mä kotiutin noin viikko sitten Monkista Gwen Ballerinat. Nyt työn alla on käydä ostamassa mustaa leveää satiininauhaa niin avot. http://www.monki.com/Shop/Shoes/Gwen_Ballerina/65007-2736129.1

    Siltikin aivan suosikkiballerinani on Vagabondin Samoksien jokin versio (niitä on useita), jotka löytyi Tukholmasta Vagabondin Outletista. Aivan mahtavat jalassa. Olisin ostanut Suomesta toisetkin, mutta malli on erilainen sillä nahka ja pohja ovat jäykempiä.

    VastaaPoista
  3. Älä vaan ihmeessä kokeile sitten melatoniinia. Sillä vasta sekoja unia näkeekin...

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!