20110808

nurinkurista

Koko kesän olen katsellut muiden postaamia kukkakuvia. Kasapäin hiekkarannalla sipsuttelua, vedessä lutraavia lapsia, piristettyjä parvekkeita, aurinkoisia terasseja. Koko kesän olen istunut työhuoneessa ja katsonut kun muut ovat lomalla. Kaivannut varpaiden työntämistä hiekkaan, rusketusta, voikukkiahöytyvien lentoa.

Ulkona tuoksuu jo syksy, suussa maistuu sade ja minä istun typötyhjällä parvekkeella kahvia juoden ja odotan lomaa. Koulut alkavat, lapset menevät eskariin, hoitoon, päiväkotiin. Ihmiset palailevat mökeiltä. Alkavat suunnitella aikatauluja. Huolehtivat ja huolestuvat. Osa nauttii pimenevistä illoista mutta joka puolella on jo syksy. Uudet tuulet ja viileä pohjavire auringossakin.

Meillä P aloitti juuri isäkuukauden ja minä tartun vielä hetkeksi pensseleihin, sottaan sormeni maaliin jotta kaikki olisi valmista. Jotta minä olisin vihdoin lomalla. Syksyisillä kaduilla vailla aikatauluja, O:n kanssa sisällä ja ulkona ilman kiirettä tai päänsärkynä tykyttävää stressiä tekemättömistä töistä. Sormenpäät lämpimällä selällä koska voimme nukkua samaan aikaan.

Mutta vielä hetken minä maalaan. Mansikanpunaista ja luomupavunvihreää.

Sitten minä pesen siveltimet ja lepään.

8 kommenttia:

  1. Tsemppiä rutistukseen ja ihanaa, rauhallista syksyä hetkisen kuluttua!

    VastaaPoista
  2. mitä teet työksesi?

    VastaaPoista
  3. Kiitos Riikka, kohta voidaan vaikka maalata myös! :)

    Lenore, olen graafisen alan sekatyöläinen, teen aika laidasta laitaan kaikenlaista pienistä yksityisasiakkaiden kustomointiprojekteista aina isompien firmojen melko massiivisiin taittoihin ja kuvituksiin asti. Aiheesta löytyy lisää sekä tagilla töissä, että ihan omasta postauksestaan täältä: http://visuaalisestivaativa.blogspot.com/2011/06/mita-sa-nyt-sit-niinku-teet.html

    VastaaPoista
  4. Onko O:n nimi Oona? Ei voi olla, kun mä oon koko ajan kuvitellut, että se on Olga (mistäköhän olen sen keksinyt...?). Voi ei, miten mä nyt osaan ajatella O:ta Oonana... :D Kaunis nimi se kyllä on.

    VastaaPoista
  5. Petra, on juu Oona. Naurattaa melkein tuo Olga. :D On kaunis nimi sekin mutta ei omaan suuhun istu ollenkaan. Yleensä puhun Oonasta pelkkänä O:na täällä blogin puolella, nyt olivat näemmä kädet nopeammat kuin ajatus vaikka on nimi täällä esillä ollut joskus aiemminkin, ristiäisten aikaan. :)

    VastaaPoista
  6. Mustakaan se Olga ei ihan sopinut siihen kuvaan, jonka olen teidän perheestä sun blogin perusteella luonut, mutta ajattelin, että se on joku suvussa kiertävä nimi. Hauskaa, että oon tehnyt näin pitkälle menneitä päätelmiä itse keksimästäni asiasta... :D

    O on kyllä suloisin näkemäni vauva ja sun ottamat kuvat mielettömiä! Olen jäänyt ihan koukkuun tähän sun blogiin. On pakko säännöllisin väliajoin kuulla mitä teidän perheelle kuuluu.

    VastaaPoista
  7. Hyvää lomaa kunhan se alkaa. :)

    Olen viettänyt samanlaisen kesän kuin sinä. Kahden työn ihanassa kurimuksessa, kesäopinnoissa ja välillä puhki palaneena ja mieli mustana muiden lomahehkutuksista.

    Mutta ensi maanantaina on loman ensimmäinen päivä. Viikko sen jälkeen olen maanantaina koulussa, ja varhain tiistaina lentokoneessa matkalla kohti aurinkoa, turkoosia merta, valkoista hiekkaa ja ympäröiviä vuoria.

    Toivottavasti pääset täysillä nauttimaan lomastasi.

    VastaaPoista
  8. Petra, se on itseasiass aika kiehtovaa miten sitä voi rakentaa vaikka mitä mielikuvia ihan muutaman jutun varaan. Itse toki kirjoitan aika paljonkin meidän elämästä mutta siis joskus huomaa, että ihan parin lauseen jälkeen on jo muodostanut pitkälle vietyjä johtopäätöksiä jostain ihmisestä. :D

    Ja kiitos kauniista sanoistasi, kuvaan paljon ja on mukava kuulla, että kuvat sykähdyttävät muitakin kuin vain minua (ja O:n mummoja). Toivottavasti saat jatkossakin täältä irti. :)

    Ano, kiitos, tämä on kieltämättä ollut aikamoinen rutistus jälleen kerran. Nyt voin jo onneksi vastata sinullekin täältä aamupäiväaurinkoisesta mökistä järven rannalta. Tuuli pihapuissa ja ahvenia kaislikossa.

    Sinunkin lomasuunnitelmasi kuulostavat ihanilta! Pidä hauskaa siellä turkoosin meren äärellä!

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!