20130305

flirttailua

Uuteen kotiin muuttaminen on kuin olisi tavannut uuden, jännittävän tyypin. Ensin vähän tunnustellaan, kokeillaan varovasti kepillä jäätä. Tavataan pari kertaa, ensin ihan viattomasti. Mä tulin vaan katsomaan millaista täällä oikein on. Joo, sit jos mä asuisin täällä niin ruokapöytä tulisi kyllä tähän.

Sitten sovitaan, että tapaillaan ihan vakituisesti. Ollaan yhdessä. Alaksä mun kaa, mä voisin tuoda tänne tosi makeita yrttiruukkuja tohon keittiön ikkunaan roikkumaan. Tehdään vuokrasopimus ja annetaan avaimet. Joo, tää se kyllä on. Mä oon niin löytänyt sen oikean.

Sitten alkaa kiihkeä kuherruskuukausi, flirttaillaan avoimesti. Oi, täällä on tällaiset kaapit, ai että aurinko paistaa ihanasti tänne keittiöön. Mä otan hei pari kuvaa kun nää kahvikupit on rennosti tässä. Mitä luulet, voisinko käväistä suihkussakin.

Kehutaan kavereillekin kun ei malteta olla hehkuttamatta. Joo, merinäköala partsilta. Ihana keittiö, tosi nätit valkoiset kaapit. Se on tosi avara ja valoisa, isot ikkunat ja kaikkee.

Sen jälkeen alkaa vaivihkainen vertailu vanhaan; olenkin aina halunnut ikkunalaudat. Se minua aina siellä edellisessä kodissa harmitti. Onpa ihanaa, että on parkettilattiat, kylläpä ne tuntuvat hyvältä paljaiden varpaiden alla. Ja näyttääkin paljon kivemmalta kuin muovimatto.

Iskee myös välillä ikävä. Siellä se sohva nyt möllöttää pimeässä yksin kun mä nukun täällä vanhassa kodissa. Hei ei hätää, mä tuun huomenna heti töiden jälkeen sinne. Ollaan koko ilta yhdessä. Mä lupaan.

Lopulta seuraa arki. Nää menee tonne, nyt mä vien roskat. Tää pitäis pestä ja hei oikeesti, tällä viikolla on pakko imuroida.

Sitten seuraa yhteen kolahtaminen. Onko näiden lamppujen pakko palaa just nyt. Olis niin paljon helpompi tiskata jos olis kaksi allasta. Ärsyttää noi siniset saumat kylppärissä, olisivat nyt ees valkoiset. Kuka helvetti on keksinyt sijoittaa nämä pistorasiat tänne.

Aika näyttää tuleeko yhteiselosta mitään. Joidenkin kanssa tulee ja joidenkin ei. Tällä hetkellä me emme ole päässeet vielä edes makuuhuoneen puolelle mutta minä aion nauttia täysillä ensihuumasta uuden ihastukseni ja sen ikkunalautojen kanssa. Mä tuun hei suoraan töistä, ei mee enää kauan!

4 kommenttia:

  1. Tää oli hauskaa luettavaa näin juuri uuteen kotiin muuttaneena :)

    VastaaPoista
  2. Anonyymi5/3/13 16:46

    Ihana kirjoitus!

    VastaaPoista
  3. Anonyymi5/3/13 17:59

    Sä olet kyllä huippu. :) Onnea uuteen kotiin!

    VastaaPoista
  4. :D Tää on just sitä. Se on just tätä. Loistava kirjotus Kottarainen!

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!