20130208

ärsytyskynnys

Olen ylipäätään aika leppoisa tyyppi ja pyrin ongelmatilanteissakin luovimaan mahdollisimman tyynesti. Ärsytyskynnykseni ylittyy aika harvoin mutta nyt on pakko myöntää, että olen erittäin pettynyt . Päädyin kotisivuineni Nebulan asiakkaaksi vuosia sitten ja olen ollut siitä lähtien uskollinen asiakas. Pyrin omissakin asiakassuhteissani säilyttämään ne, joiden kohdalla molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä ja homma toimii.

Nebulan kohdalla kelkka on kuitenkin kääntynyt. Aloin viime vuoden lopulla selvittää omasta mielestäni varsin pientä sivuseikkaa, kotisivujeni siirtämistä Wordpress-pohjaan. Otin yhteyttä asiakaspalveluun asian tiimoilta sillä kuvittelin naivisti tämän olevan aivan pikkuseikka, jonka vain tarkistan. Vaan kas kummaa, vastausta ei kuulunut. Ehdin lähettää kysymykseni muutamaan kertaan ennenkuin tämä arvoisa asiakaspalvelu suvaitsi vastata. Nebulan automaattinen järjestelmä sen sijaan muisti minua erinäisillä muistutuksilla vastata avattuun asiakaspalvelupyyntöön, jos vastaukseni viivästyi päivällä tai jopa kahdella.

Tiivistettynä minulle lopulta tarjottiin erilaisia vaihtoehtoja, joista halvinkin olisi maksanut kolme kertaa enemmän kuin mitä maksan tilastani tällä hetkellä. Kun tiedustelin asiaa tarkemmin, ei minulle jälleen haluttu vastata mitään. Tuotannollistaloudellisista syistä aloin katsella sillä silmällä myös muita palveluntarjoajia kerrottuani asiallisesti Nebulalle paitsi harmistuksestani vastausten viipymisestä, myös vielä suuremman harmistukseni hintatason rajusta noususta. Tiedustelin samalla myös asiakassuhteeni irtisanomista.

Kun vastaus irtisanomiseeni saapui, oli tämä vuosi ehtinyt jo aika pitkälle ja arvaatteko mikä oli vastauksen sisältö? No se, että koska minulla on 12 kuukauden sopimus ja kuukauden irtisanomisaika, on seuraava mahdollinen irtisanomishetki tämän kuluvan vuoden marraskuussa. Tätähän ei esimerkiksi millään tavalla otettu esille asian hoitamisen alkuvaiheessa, reilusti viime vuoden puolella.

Pikainen laskutoimitus osoitti, että pitämällä tuon loppuosan sopimuksesta (ja siis maksamalla sen tietenkin) ja ottamalla rinnalle toisen palveluntarjoajan, joka ei Wordpressistä hetkahda, jään silti plussan puolelle verrattuna hintaan, jota Nebula tarjosi tuohon muutokseen. Kerroin myös tämän kyseiselle asiakaspalvelulle ja sanoin uudestaan irtisanovani sopimukseni tämän vuoden lopussa.

Parin viikon päästä sain vastauksen, jossa tehtiin kohtuullisen hyvä vastatarjous, joka oli tietenkin reilusti halvempi kuin alkuperäinen, kolminkertainen summa. Muuten ihan hyvä mutta minä olin siinä odotellessa olosuhteiden pakosta ostanut jo haluamani palvelun toiselta palveluntarjoajalta.

Tänään saapui asiakastyytyväisyyskysely, jossa melko suorasanaisesti kerroin, että ehkä heidän pitäisi lähettää niitä samoja muistutuksia avoinna olevasta asiakaspalvelupyynnöstä myös heille päin. Maksan mielelläni toimivan kotisivutilan lisäksi myös toimivasta asiakaspalvelusta. Nyt maksan ainoastaan itseni kipeäksi tilasta, jota en enää tarvitse, asiakaspalvelusta, joka ei toimi ja lisäksi eri firmalle samoista toimivista asioista. Jatkossa kannan roposeni pelkästään muualle enkä valitettavasti voi suositella Nebulaa kenellekään.

Tämä ylitti siis paitsi ärsytys- myös julkaisukynnykseni.


1 kommentti:

  1. Mä niin ymmärrän sun ärsytyksen! Meillä on tällä hetkellä sukset ristissä nettiliittymäasioissa DNA:n kanssa ja pahinta mun mielestä on että emme voi selvittää asiaa kenenkään ihmisen kanssa vaan ainoa tapa on reklamoida sähköpostitse!?! Ja odottaa vastausta sähköpostitse ja vastata siihen taas sähköpostitse...tähän on saatu nyt kulumaan jo 1½ kuukautta....aaarrrgghh...Ja meilläkin on muuten toinen liittymä käytössä koko ajan, tuo dnan boxi lähtee maatakiertävälle radalle ihan kohta koska sen palauttamista ei kai voi hoitaa s-postitse?!? Ei mulla muuta. Hyvää viikonloppua kuitenkin;)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!