20120928

silmät korvissa ja hymy perseessä

Muuttaminen on ihan hirveää muutenkin mutta vielä kamalampaa siitä tulee kun maailmankaikkeus asettuu kaikin puolin poikkiteloin. Uuden näytön ostaminen toimimattomine pankkikortteineen, automaatin nostorajoineen ja muine pienine mausteineen oli nimittäin vain alkusoittoa sille kaikelle mitä oli vielä tulossa. Silmät korvissa olen suunnannut joka päivä kohti uusia vastoinkäymisiä. Onneksi ainakin habitus on kunnossa tarpeeksi outo. Kun on oikein kurjaa, on haettava piristystä pienistäkin asioista.


Olin laskenut, että minulla on yksi kokonainen päivä kuroa kiinni kaikki deadlinet, jotka muuttotohinassa ovat jääneet levälleen mutta kuinkas kävikään. Uusi, kiiltävänmusta tulostin näytti hienolta mutta sisältä puuttui käytännössä koko laitteen tärkein osa, tulostuspää. Mallikappaleen myynyt kaveri ei ollut sitten kovin huolella (jos ollenkaan) tarkastanut, että laatikossa on kaikki tarvittava. Soitto Gigantin asiakaspalveluun poiki ainoastaan tylyä palvelua ja soittopyynnön jättämisen.


Tulostinongelmasta lannistuneena päätimme seuraavaksi asentaa huikean kokoisen uuden näyttöni toimintaan jotta ehtisin tehdä edes jotain. Muutaman tunnin päästä en enää tiennyt pitäisikö minun hypätä ikkunasta vai heittäisinkö sieltä muutaman laitteen edeltä. Näyttö kun ei mistään taikatempuista huolimatta lähtenyt käyntiin. Siinä pönötti sitten, kiireinen kundi samaisen Gigantin asiakaspalvelussa ehdotti, että tuu kato näyttään sitä myymälässä, vaikka Itäkeskuksessa. Katsoin melkein itseni kokoista laatikkoa ja totesin lakonisesti edelleen sijaitsevani täällä Helsingin keskustassa kuten olin jo kertaalleen maininnut. Ei varmasti tarvitsisi edes mainita, että sinä päivänä ei paljon töitä saatu valmiiksi.


Lopulta selvisi ettei huimat kaksi vuotta vanha koneeni tue koko näyttöä vaan myyjän olisi pitänyt tarkistaa asia sitä ostettaessa. Henkilökohtainen omenakonsulttini oli puhelimessa sitä mieltä, että voihan sinne jumalauta kävellä kuka vaan sanomaan, että mulla on hei tää Arabian astiasto ja haluan siihen sopivan näytön. Myyjän tehtävä on huolehtia siitä, että etenkin tämän vain uudempiin koneisiin sopivan kapistuksen kanssa on myös se yhteensopiva tietokone. Tarkkasilmäinen olisi tietenkin varmaan hoksannut sen itsekin vaan enpä tullut edes ajatelleeksi moista mahdollisuutta.


Tunnetusti kun yksi asia menee pieleen, alkavat ongelmat kasaantua. Näyttö vietiin takaisin ja ystäväni totesi, että olisit vaan kato kuunnellut, maailmankaikkeus yritti vaan kaikin voimin kertoa sulle, että älä osta tätä näyttöä. Minä lähdin seuraavana päivänä kiireellä kohti työhuonetta. Aioin käydä matkan varrella hakemassa saapuneen postipaketin mutta kun pääsin tiskille asti, onnistuin siinä myyjää vastapäätä seisoessani poistamaan saapumisilmoituksen sisältävän tekstiviestin. Ensimmäistä kertaa ikinä. Koska nimellä ei pakettia löydy, toivotin hyvät päivänjatkot ja suuntasin pankkiautomaatille nostamaan käteistä junamatkaa varten. Opiskelijatarrani kun on edelleen Arabianrannassa odottelemassa noutoa. Automaatissa luki tietenkin kissankokoisin kirjaimin, että Suljettu /Stängt.

Hälytysfirma ei ensin meinannut löytää minua ja tunnustani tiedostoistaan kun soitin heille, työhuone on täynnä laatikoita jotka pitäisi käydä läpi. Kaikki tavarat ovat kroonisesti väärässä paikassa kun niitä tarvitaan. Kuten toimiva tulostin kotona kun olen töissä ja osoitekirja töissä kun olen kotona ja lähettäisin O:n synttärikutsuja. Vain muutamia mainitakseni. Saattaa myös olla, että Gigantissa asiointini loppuu tähän.


Lähipäivinä on myös koettu se kun bussissa on jo kolmet vaunut emmekä mahdu kyytiin, saatu junaraivarit, kävelty kaatosateessa ympäriinsä, viety myös se kirottu tulostin takaisin kauppaan koska tarvittavaa osaa ei löydy (eikä soittoa pyynnöstä huolimatta kuulu), päätetty käyttää puolivalmiiksi askarrellut syntymäpäiväkutsut kiitoskortteihin koska aika loppui kesken, asennettu myös langattomia kuulokkeita ja oltu myöhässä palavereista ja nukuttu huonosti. Lähes ainoa valopilkku ovat olleet nuo mainitsemani silmäkorvikset, jotka ovat kiinnittäneet ansaitusti huomiota kaikkialla. Hymyä sen sijaan ei ole kovin montaa kertaa kasvoilla nähty.

10 kommenttia:

  1. Tsemppiä! Kuulostaa aika vittumaiselta touhulta, näin suoraan sanottuna. Joskus vain on noita päiviä/monta päivää, ettei mikään onnistu. Parempia päiviä odotellessa. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on pakko vielä korviksista sanoa, että haluan itselleni ne pisarakorvikset ja pari mekkoa. Oli kaikki niin mielettömän ihania! Ja noi silmät sopii sun tyyliin (blogin perusteella) tosi hyvin. :-) En olisi ilman tätäkään blogia löytänyt kaikkea uutta ihmeteltävää ja must have-tarpeellisuuksia.

      Poista
  2. Jos paketti oli minulta, laitan sulle mailiin lähetystunnuksen. Onneksi otin talteen! ;)

    VastaaPoista
  3. Onkohan Gigantissa samat asiakaspalvelijat kuin Stadiumissa. Jotenkin kuulostaa kyllä siltä. On ihan paskaa, varsinkin naisena, ettei joku torvelo asiakaspalvelija ota edes vakavasti. Annas olla kun olisit ollut mies, luultavasti pahoittelua olisi tullut eikä mitään arabianastiavertailua. Mä oon totisesti sitä mieltä, että elektroniikkaostoksilla/valittaessa ei kannata olla NAINEN.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei todellakaan. Itse huomaan sen, että aina tuollaisissa liikkeissä puhutellaan vain mukana olevaa miestä. Naisen mielipiteellä ei yleensä ole niin väliä, kun eihän nainen katso muuta kuin sitä ulkonäköä. :-D

      Poista
  4. Rankka mutta ihanalla tavalla hauska kirjoitus. Otsikolle repsein. :D

    Tsemppiä! x

    VastaaPoista
  5. Ei todellakaan kannata ostaa yhtään mitään Gigantista. Olen ollut aikanaan 3kk vastaamassa puhelimeen Gigantin "asiakaspalvelussa" - lienee tarpeetonta mainita että palvelu oli ulkoistettu ja koulutus työhön mitätöntä (kaikkea sitä joutuukin elääkseen tekemään... ei enää ikinä) Nykyään palvelu on kai nimellisesti firman oma mutta taso taitaa olla sama edelleen, ellei ole jo ulkoistettu taas jonnekin... puhelinaspassa riitti tietotaidoksi että erotti jääkaapin pakastimesta, myyjiä ei kouluteta yhtään sen paremmin ja konsernin linja on se että asiakkaalle voi luvata käytännössä mitä tahansa, mutta ketään ei kiinnosta - eikä saakaan kiinnostaa - tavaran virheet, puutteet tai asiakkaan ongelmat sen jälkeen kun tuote on saatu myytyä. Eräskin sai väärän mallisen jääkaapin kotiinkuljetettuna 3 kertaa peräkkäin :]

    Harmittaa todella tuollainen, onneksi voi edes vastaisuudessa äänestää jaloilla. Toivottavasti tuosta näytöstä ei tule enempää ongelmia.

    -Kaisa (anteeksi nyyminä kommentointi, ei vaan ole tänne tunnuksia)

    VastaaPoista
  6. Nyt en voi muuta kuin vaan silleen virtuaalisesti tsemppirutistaa, aikamoiselta farssilta tuo tekniikkaosio vaan kuulostaa :(

    VastaaPoista
  7. Eikääh. Sympatiat on puolellasi (eikä sen kirotun maailmankaikkeuden, eikä varsinkaan Gigahintin myyjien, joiden asiakaspalvelussa ei useinkaan taida olla toivomisen varaa...ainakaan omien ja kavereiden kokemusten perusteella.)

    VastaaPoista
  8. minäkin olen huomannut, että jos asiakaspalvelua haluaa, niin Gigantti on aivan väärä paikka. Halvalla sieltä ehkä saa, mutta palvelun kanssa ei sitten olekaan sama laatu. Toivottavasti näyttöongelmat helpottaisivat pian :)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!