20120713

kato, hei!

On uskomattoman kiehtovaa nähdä miten O ilmaisee itseään värikynin, liiduin, pensselein ja kamera kädessä. Haluaisin opettaa O:n näkemään maailman ja nauttimaan sen visuaalisuudesta sekä sen visuaalisuuden tallentamisesta. En siksi, että minä haluaisin toteuttaa omia unelmiani O:n kautta (minä teen sen homman ihan itseni kautta) vaan siksi, että minä olen saanut niin paljon iloa ja riemua kuvien maailmasta, että toivon O:n löytävän sen myös.

Haluan lisäksi näyttää, että arvostan O:n tekemiä tai ottamia kuvia, että ne ovat tärkeitä ja hienoja. Meillä on O:n töitä esillä kotona ja me katsomme yhdessä kuvia, joita on ikkuamejallaan ottanut. Haluan kannustaa eteenpäin ja toisaalta myös itse nähdä mihin tässä vielä päädytään. On niin eri perspektiivi koko maailmassa kun alta kaksivuotias kuvaa. Kuvauskohteetkin ovat ihan erilaisia kuin mihin aikuinen kaavamaisella näkemisellään on tottunut.

Tästä kaikesta ja eilisestä keskustelusta Siltasessa, syntyi Kato, hei! Spin off -blogi, johon kerään parhaat palat O:n seikkailuista visuaalisessa maailmassa. Kuvat haluan säilyttää mahdollisimman käsittelemättöminä ja vaikka minä nyt alkuun ne otsikoinkin, toivon, että O alkaa jossain vaiheessa kertoa itse lisää ottamistaan tai tekemistään kuvista. Tulkoon tästä albumi jossa kaksivuotias saa mellastaa ja josta toivottavasti rakentuu myös huikaiseva muisto O:n varhaisen kauden tuotannosta.


katohei.blogspot.fi

7 kommenttia:

  1. voi ei kuinka ihana idea!

    VastaaPoista
  2. Meillä Pikku S sai lahjaksi toisena syntymäpäivänään oman Vtech digikameran (http://www.adventra.fi/product_details.php?p=10984 , tuo on jo uudempia ja hienompi malli), kun toivoi omaa kameraa. Tuo kamera kesti heittelyt ja pudotuksen ja pienten tahmaisten tassujen käpälöinnin. Pienten ihmistaimien kuva maailmasta on niin ihana. meillä on kuvattu riikinkukon pyllyä, koiran kuonoa, pöydän kulmaa, isiä ja äitä ja jos sun mitä. Mä olen tallettanut kuvat ja lahjoitan ne kuvaajalle joskus tulevaisuudessa :)
    Ihana idea tuo blogi <3

    VastaaPoista
  3. Tosi ihana idea, ja ihania kuvia! <3

    VastaaPoista
  4. Ihana idea, mä ihan liikutuin täällä <3

    VastaaPoista
  5. JES!!! Siltasen keikka kannatti! :)

    VastaaPoista
  6. Ihan mahtava idea, päätyi välittömästi lukulistalle!

    VastaaPoista
  7. loistavaa, pieni näkee asiat niin eri perspektiivistä ettei sitä itse edes aina tajuakaan. Taatusti hienoja kuvia luvassa!

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!