20120520

sano vaan

Palasin nostalgisesti korunäpertelyn pariin ja aimo kasa Sano vaan -puhekuplakoruja syntyikin. Nämä ja muutama rintakorumallinenkin matkaavat alkuviikosta Limboon. Hae pian omasi!


En myöskään pistäisi pahakseni hieman uusia tuulia näihin teksteihin. Omassa päässä junnaavat aina ne samat vanhat ideat, vaikka muutama uusikin onneksi löysi tiensä mukaan. Pistä siis mietintämyssy päähän, ehdota tekstiä ja paras idea palkitaan vapaavalintaisella kuplakorulla jossa tämä voittajateksti komeilee. Ehdotukset kommenttiboksiin, aikaa vaikkapa ensi viikon perjantaihin 25. päivään asti.



Vaikka uudistuksia välillä kaipaankin, eivät jotkut asiat koskaan muutu. Kaikki nyt vaan tahtovat ponin, siitä ei pääse mihinkään.




72 kommenttia:

  1. "Herätä minut Myyrmäessä"

    T: liian hyvät unenlahjat

    VastaaPoista
  2. "Äiti on vähän väsynyt."

    VastaaPoista
  3. "Mitenkä?!" "TÄH?" "HÄH?!"

    VastaaPoista
  4. "Miksi metripizza on vain puoli metriä pitkä?"

    -E

    VastaaPoista
  5. Saako keksiä monta? Hyvä, kiitos.

    "Elä tuu mulle!"

    "En se minä ollut."

    "Kyllä minä tiedän!"

    -Minna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuosta ensimmäisestä mulle tuli mieleen täälläpäin tutumpi "Älä mulle ala!"

      Poista
  6. Tuli elävästi mieleeni Englannissa törmäämääni varoituskylttiin, jossa luki jotenkin näin: "Laituri voi olla liukas kun se on märkä." :D Saattaa kyllä olla hieman liian pitkä noihin kupliin.

    VastaaPoista
  7. Ihan pikku hetki

    tai

    Odota nyt vähän

    On meidän arjessa aika usein toistuvat, miulla kun on vaan kaksi kättä ja rajotetusti aikaa..

    VastaaPoista
  8. Maitovaralla, kiitos.

    Ihan kohta.

    Mitä?

    Tos ois kolme ehdotusta.

    VastaaPoista
  9. Ehdottomasti kannatan noita "en se minä ollut" ja "slippery when wet" minkä voisi tietty kääntää vaikka "märkänä liukas" mutta en nyt tiedä miten se aukeaa sitten..

    VastaaPoista
  10. "Huomenna" "hitaasti heräävä" "Dramaqueen"

    -Ansku-

    VastaaPoista
  11. "Ihan ite tein!"
    Omasta mielestäni hauska,mutta niin on kyllä tuo "en se minä ollut"-kin!

    VastaaPoista
  12. Puhekuplakorut on mahtavia ja ehdotukset myös! Minä itse haluaisin kuplan, jossa lukisi:

    "Kanssasi kaikki on erilaista"
    tai
    "Superhero"
    tai
    "Puoliksi täynnä"

    VastaaPoista
  13. Mä ehdotan mun teiniaikaista festarikylttiä, tosin siinä oli hienoja hippikukkia, mutta voisin mä sen tekstin kuplaankin ottaa.

    "Äiti, olen hengissä."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, tää oliskin hauska. :D

      Poista
  14. "Olispa jo maanantai"
    "Kysy minulta linnuista"

    VastaaPoista
  15. "Huomenna."
    "Koska syödään?"
    "Ai mää vai?" (Turku-edition :P)

    Asiaa sivuten: olisiko mitään vinkkiä miten korjata tuollainen kaulakoru, kun reikä "hajosi"? Nyt toisen puolen ketjulenkki tietenkään pysy enää paikallaan. Taitaa olla niin pieni osa ettei liimakaan auta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korjaaminen on usein aika haastavaa jos tuo muovi on lohjennut. Jos kyse on minun tekemästäni korusta niin teen kyllä uuden veloituksetta, pistä vain mailia niin katsotaan tarkemmin. :)

      Poista
    2. Juu, tahdon ponin -koru kyseessä. :) Ostin sen joskus siskolle lahjaksi, vinkkaan hänelle että ottaa suhun yhteyttä. Kiitos paljon!

      Poista
  16. Oon vähän hömpällä tuulella joten tässäpä näitä:

    HALIPULA
    NIIN MINÄKIN SINUA
    JUST MARRIED
    TASKUT TÄYNNÄ KUTITUSPULVERIA
    OTA KIINNI JOS SAAT
    TYTÖTKIN SAUNOO
    PÄRJÄÄKSÄ?
    MINUN KUPLAKORUNI
    TYKKÄÄN SUSTA
    LOMAN TARPEESSA

    ...Voi ei, voisin jäädä pohtimaan näitä koko illaksi :D Huippukoruja. Ja mikä on tuo ihana Limbo? Ei vissiin ole nettikauppaa tarjolla? :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Tytötkin saunoo" upposi tänne! :D

      Poista
  17. "Teetä, kiitos."

    "Treffataanko Facebookissa?"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluan tuollaisen "Teetä, kiitos." -korun!!! (Juon päivässä litrakaupalla teetä, joten osuis kuin nenä päähän.)

      Poista
  18. mäkin haluaisin tiedustella tosta nettikaupasta? jos sellasta ei ole niin pystyykö sulta tilaamaan näitä vaikka säpon kautta ja millaista hintaa korut kantaa? :)

    VastaaPoista
  19. "Kahvikissa"

    "Iltavirkku,
    aamutorkku"

    VastaaPoista
  20. Sitten muutama yleisvastaus. :)

    Teksti-ideanne ovat ihan loistavia! Hykertelen oikein täällä. Pienenä huomiona sanottakoon, että 'en se minä ollut' -tekstiä on jo tuotannossa ja tuo 'äiti on vähän väsynyt' on mahtava mutta jo Mentalwearilla paidoissa käytössä enkä kovin mielelläni ota samaa tekstiä vaikka se osuva onkin.

    Limbo on siis ihan huikea putiikki Helsingissä Annankadulla, heillä ei valitettavasti ole nettikauppaa (ainakaan vielä) mutta sähköpostilla varmasti voi sieltä tuotteita kysellä jos ei sijaitse itse tarpeeksi lähellä piipahtaakseen paikan päällä.

    Minun korujani saa Limbon lisäksi suoraan minulta myös tilattua. En periaatteessa ole listannut niitä tuonne kauppani puolelle mutta sähköpostilla onnistuu kyllä yksittäistilaukset mainiosti. :)

    VastaaPoista
  21. Ja niin, se jäi vielä sanomatta, että täältä blogistakin löytyy lisätietoa Limbosta hakusanalla limbo jos haluaa kurkistella. :)

    VastaaPoista
  22. Oi nämäpä on ihania! Jos mulle tulisi pelkästään uniikki koru, niin se olisi tietysti
    -uutisista iltaa!
    Muillekin sopiva ehdotukseni olis vaikka:

    “kuuntelen?” koska mulla on usein sellai tilanne ku mies puhuu mulle kun teen töitä koneella, että kuulen kyllä mitä hän puhuu, mutta en sa sanaa suusta. Tämä pelastaisi mut hädästä :D hehe.

    VastaaPoista
  23. LÄHDE KANSSANI KERAVALLE! -koru voisi olla aika khuul.

    VastaaPoista
  24. Mä halusin aikanaan paidan, jossa lukee "Ravistettava ennen käyttöä" kun joku pikkupoika oli vappuna liimannut sellaisen spraypullon tekstitarran paitaansa. No sitten, oliko Apulanta, joka nämä paidat tosin eri syistä joskus tekikin.

    Mutta toinen aina naurattava on "Paina naurunappulaa" koska siitä tulee aina hyvä mieli =)

    VastaaPoista
  25. Niin ja joka arki toistuva "Vielä 5 minuuttia" on ainakin totista totta =)

    VastaaPoista
  26. Mahtavia koruja!

    "ketään ei ole juuri nyt kotona"
    "jätä viesti"
    "jos näet lukea tämän, olet liian lähellä"

    VastaaPoista
  27. Älä koske taideteokseen

    VastaaPoista
  28. "Fuck off."
    "Sopivasti ihana."

    VastaaPoista
  29. Ainahan sitä haluta voi!
    tai
    Maito kahvivaralla.

    Nää on ihania ja ystäväni tykkäs kans siitä, minkä lahjaks hälle ostin. Että kiitos vaan! :D

    VastaaPoista
  30. Elinarsku melkein vei ajatukseni ;)

    *Kaikkea ei saa, mitä haluaa.
    *Vielä yksi.

    VastaaPoista
  31. "Sano elämälle miau."
    "Äiti, olen appelsiini."
    "Oho, tää lähti irti."
    "Jos et tunne, tutustu."
    "Hipsuta mua."
    "Sekoan ilman aineitakin."
    "Älä ole möksmöks."
    "Aina myöhässä."

    :----)

    VastaaPoista
  32. "Penaalin terävin kynä?"
    "mun."

    :)

    VastaaPoista
  33. "Ei käyny kuinkaan!"
    tai
    "Oon ihan kunnossa!"
    tai
    "Vähän vaan kopsahti.."

    Sopii taaperoperheelle! ;)

    VastaaPoista
  34. "Anna mä näytän"
    "Ei kukaan huomaa, jos otan vielä yhden"
    "Kun lehmät lentää"
    "Huolestuminen on mielikuvituksen väärinkäyttöä"

    VastaaPoista
  35. "Kyllä, hänen isällään on punainen parta"

    VastaaPoista
  36. Tällainen olisi joskus tarpeen:
    "En."

    VastaaPoista
  37. "Paikalla, muttei välttämättä läsnä" tai "Olen tässä, mutten välttämättä läsnä".

    VastaaPoista
  38. "Et saa."

    Minulla oli joskus rintanappi tuolla tekstillä ja se käynnisti monta viihdyttävää keskustelua. Nyt kolmen lapsen äitinä sen itse asiassa voisi kaivaa esiin, sopiihan se taas moneen tilanteeseen ;-)

    VastaaPoista
  39. " Pannaanko pieneen pussiin? "

    -LL-

    VastaaPoista
  40. Hetkinen.
    Annas kun äiti auttaa.
    Ei sattunut.
    Puhalletaan.
    Äiti siivoo.
    Ei.
    HK (Hellyyden Kipeys)
    Saa halia.

    Kolmen pienen äidille tuli tällaisia mieleen... :)

    VastaaPoista
  41. Nää on kivoja!

    Itselle tuli mieleen seuraavanlaisia:

    -"Tein itse ja säästin"
    -"Älä jaksa"
    -"Oho, eiku..."
    -"Onko pakko jos ei haluu?"
    -"Nyt lähdetään heti kotiin!"

    -Tuutikki-

    VastaaPoista
  42. Näin raskaana ollessa toivoisin jotain tähän tyyliin:

    "Älä lääpi!"

    Tai poliittisesti korrektimmin: "Katsoa saa, ei koskea!"

    ;D

    VastaaPoista
  43. IHANIA koruja!!! :D

    ideoita tekseiks;

    "ai anteeks, en kuunnellu"
    "joo joo, ihan kohta"
    "moi!"
    "ai fiil sou laki"
    "älä ui mun liiveihin"
    "eiku..."
    "Huppista keikkaa, mummo se breikkaa"
    "sitä minä vaan että..."
    "TADAAAAAA!! :D "

    -Anniina-

    VastaaPoista
  44. "että mitä että?"

    -Nna

    VastaaPoista
  45. "Ei se haittaa"
    "Niin sinäkin"
    "Sehän on vaan suklaata"
    "saako ottaa kaksi?"
    "Säilytettävä kylmässä"
    "mmm...brains/coffee/chocolate/???"
    "Ihan pihalla"

    VastaaPoista
  46. Mistä saan ostettua tuon "Maitoa, ei sokeria", kävin webbishopissa kurkkaamassa, mutta ei näkynyt?
    Oma lemppari on "Tahdon eksyä metsään", sen kaltaisia voisi olla enemmän.
    Kesäkuumalla tuli mieleen seuraavat:
    Terassille?
    Teille?
    Voisin, vaan en tee
    Pystyisin, vaan en kykene

    VastaaPoista
  47. Mä tahdon tuollaisen myös!
    Ja sellaisen missä puhekupla tulee ylhäältä päin, suusta päin ;-)
    Uusi teksti voisi olla vaikka " MINÄ SINUSTA ".

    VastaaPoista
  48. "mutku!"
    "joo ei" tai sit kuten sanottuna "jooei"
    "ou mai gaad!
    "aargh!"
    "älä unta nää"
    "Ah!"
    "syräin paikallaan"

    Saisko sulta tilata ihan omalla tekstillä tuollaista?
    Seuraavilla sanoilla kun muille ei ole mitään merkitystä, mutta itelle ne ovat erittäin tärkeitä. Eli "smultronkatti", "mUU!", "pyntseli" ja "kalkkunazoidi" :)

    - A

    VastaaPoista
  49. "Oon mikä oon"
    "Muuksi en muutu"

    "Anteeksi, voisitko toistaa"
    "Anteeksi, en ymmärrä"

    Tällaisen huonokuuloisen pitäisi saada tuollainen voisitko toistaa :)

    VastaaPoista
  50. Ihania !
    Oma toiveeni/ehdotukseni olisi: Varokaa, olen rakastunut.
    Ja toinen: Epäilen, siksi saatan olla.

    VastaaPoista
  51. En keksi mitään. Mutta haluisin tollasen maidolla, ei sokeria korun. Voitko myydä mulle postitse?

    VastaaPoista
  52. Se joskus aiemminkin ehdottamani "Ooppa kunnolla!" Tai siitä hieman selkosuomisempi versio: "Ole kunnolla!"
    "Nyt ei ehi.", "Mene kotiis siitä." tai "Ole hiljaa!" olis kans kivoja.

    VastaaPoista
  53. Teetä, kiitos. /Tea, please.
    Ihan sama.
    Oota, kun oot tämän ikäinen.
    Jep, jep.
    Kysy vaan!
    Niin minäkin.
    Kermojen kerma.
    Tykkää - kommentoi - jaa./Tykkää kohteesta.
    big bang

    VastaaPoista
  54. Smile!
    Väärä lääkitys...
    Vähän väsy
    Askarteluhullu
    Mä vähän vaan

    Aivan ihana idea!

    VastaaPoista
  55. Ihana tää sun blogi :) Jään kyl lukijaks! Ja sun kuvat on hienoja!

    VastaaPoista
  56. Piti tulla ihan tänne huutelemaan ja kiittelemään.
    Korut tuli tänään postissa ja ne on aivan ihanat!! Kiitos siis suuresti :)

    Ihanaa kevättä ja alkavaa kesää!

    VastaaPoista
  57. "Vienko roskat?"
    "Et oo tosissas"

    VastaaPoista
  58. Mahtavia ehdotuksia täällä. :)
    Lisään vielä omani:

    "Ärreet kinkerit."

    "Miten menee, ota omena."

    VastaaPoista
  59. Paljon on kivoja ehdotuksia, mut pakko lisätä oma :D
    "Ite oot"

    VastaaPoista
  60. Vauhti korjaa virheet

    VastaaPoista
  61. minä jakaisin rakkautta kaikille: "Mäki sua! <3 "

    - Jade

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!