20120520

pizzaa, pohdintaa ja puutarhanhoitoa

Minulla ei ole varmaan koskaan ollut näin raastavan kaksijakoinen olo. On niin paljon tärkeitä asioita ja ihmisiä täällä, lähellä. Ja sydän suorastaan karjuu palavasta halusta palata Amsterdamiin. Rakkauteni Hollantiin ei koske pelkkää bilettämistä vaan siinä paikassa on jotain joka on aina tuntunut kodilta.


Aiemmin siteet tänne eivät olleet niin vahvoja, ajatus lähtemisestä kävi mielessä monta kertaa. Nyt on toisin, nyt minulla on täällä jotain aivan mittaamattoman arvokasta jota ei kertakaikkiaan voi sivuuttaa. En edes tiennyt, että voi haluta yhtä aikaa niin erilaisia asioita. Ikävöin takaisin mukulakivikaduille, edes ympärillä kasvava kevät aurinkoineen ei vähennä kaipuutani takaisin. Samaan aikaan rakastan sitä kaikkea mitä minulla on täällä ja sitä mitä minä olen täällä, näiden asioiden kanssa ja keskellä. Äiti. Kihlattu. Tytär. Ystävä.



Laitoin juuri pizzan uuniin, kuin unissakävelijä teen kaikkea arkista. Suunnittelen huomisen ohjelmaa, siivoilen. Harkitsen pyykkien laittamista koneeseen, imurointia. Odotan ikkunanpesua. Odotan, että O ja P tulevat kohta kotiin. Odotan, odotan, odotan.


Joku joskus sanoi, että mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito. Tähän ajatukseen tarttuen olen sisustanut puutarhaa parveketta, siirtänyt muut ajatukseni muualle. Olen ostanut kasveja ja niille pieniä pussukoita. Herkullisten mutta tyyriiden BacSacien sijaan nappasin H&M Homelta mukaan muutaman samanoloisen säkin ja istuttelin yrtit niihin.



Mattokin löytyi sattumalta mullanhakumatkalla. Mustaa muutamalla vaaleammalla raidalla. Puuvilla tuntuu hyvältä paljaiden varpaiden alla. Kastelukannu on vielä kadoksissa ja yhtään varsinaista kukkaa ei ostoslistalla ollut. Rönsyilevä vihreä on enemmän minun juttuni.


Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin. Pizzan- ja basilikantuoksuun. Paljain sydämin ja varpain.

7 kommenttia:

  1. Niinhän se menee että kaikkea ei voi saada, kun jostain luopuu niin jotain saa. Sun tapauksessa jotain kultaakin kalliimpaa :)ja mun myös.

    VastaaPoista
  2. kivoja noi henkkamaukan säkit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin! Minua viehättää näissä myös värivalikoima kun bacsacit ovat aina niitä pressunvihreitä vaikka sekin omalla tavallaan ihanan industrial onkin. :)

      Poista
  3. Mainio matto! Mistä moinen ihanuus oikein löytyi? Tohtiiko udella :)

    VastaaPoista
  4. Joo, maton ostopaikkaa minäkin kaipailen :)

    VastaaPoista
  5. Matto on kuulkaa ihan Citymarketista. :D Se oli jotenkin enemmän siellä puutarhaosastolla kuin varsinaisella matto-osastolla ja sen takia osuikin silmiin multaa ostaessa. :)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!