20120326

teetä, tapahtumia ja täytekakkua

Nehän ovat nyt muotia, ne postaukset joissa kerrotaan miksi ei ole postattu vähään aikaan. Hyppään trendien aallonharjalle ja valotan nyt hieman mitä kaikkea onkaan meneillään kun ei näy eikä kuulu kuin muutamia mystisiä kuvia silloin tällöin.

Sen lisäksi, että on kiire muutenkin, olen valvonut yökausia yrityksen perustamisen parissa. Olen maailman epämatemaattisin ihminen ja laskutusohjelmat, ennakkoverot, ALVit ja verkkolaskut sun muut pienet jutut ovat vaatineet melkoista puntarointia. Varmasti helppoa kuin heinänteko jollekin muulle mutta minä olen kyllä ollut aika epätoivoinen joinain hetkinä. Omat työni hanskaan kyllä mutta tämä kaikki muu on ihan hepreaa josta olen vain sinnikkyydellä ja ihanien ihmisten tuella tarponut läpi. Onneksi ollaan jo voiton puolella, firma pystyssä ja kaikki rullaamassa. Ystäväni S totesikin, että oot sit hankkinut sekä Firman, että Elämän(tm).

Elämä on sisältänyt viime aikoina myös ärhäkkää flunssaa ja se on kaatanut sängynpohjalle sekä O:n, että P:n. Itse olen säästynyt tuolta pahimmalta mutta ilmassa auringonsäteiden kanssa leijuva katupöly ja ensimmäiset siitepölyhaituvat ovat pitäneet huolen siitä, että minäkin olen tiukasti puolikuntoinen koko ajan. Jos jotain positiivista pitää etsiä, niin O on oppinut niistämään itse ja osaa pyytää siihen tarkoitukseen myös "papia" eli paperia.

Papereita liittyy myös työasioihin. Aika usein työjutuista näkyy täällä enemmän tai vähemmän mutta nyt viime aikoina jostain syystä olen ollut aiempaa kryptisempi niiden suhteen. Mikä lie jännitys on iskenyt kun jotkut projektit eivät ole näkyneet täällä juuri ollenkaan. Rakastan työtäni mutta joka kerta kun jotain uutta tulee julki, jännittää. Sitä miettii, että minkälaisen vastaanoton se saa. Pistetään paljastaen nyt, nimittäin nämä ovat se suurin syy miksi olen pitänyt teitä niin pimennossa. Vuorokaudessa ei vain riitä tunteja kaikkeen. Valitettavasti.


Muistatko vielä tämän salaperäisen oven jonka takana kävin joulukuussa? Villit arvaukset sinkoilivat kommenttiboksissa ja yksi niistä osui täsmälleen oikeaan. Laura Lauramainen-blogista arveli minun käyneen Todellisuuden Tutkimuskeskuksessa ja sehän se kirjainlyhenne oli. Sittemmin TTK muutti Suvilahteen ja olen käynyt siellä useampaankin otteeseen niin työ- kuin juhla-asioissakin.

Työasioiden suhteen pohdittiin erilaisia vaihtoehtoja ja lopputuloksena hyppäsin Esitys-lehden remmiin ja pistin toimituksen pyynnöstä sen koko ulkoasun aivan sileäksi. Juuri nyt lehti syntyy uudelleen täällä minun työhuoneessani InDesignin laulaessa yökausia. Uunituore uudella ulkoasulla varustettu lukupaketti julkaistaan 16.4. Palaverissani päätoimittajan kanssa esittelin ensimmäistä kertaa suunnitelmani visuaalisen kokonaisuuden toteuttamiseen. Päätoimittajan sanat kiteyttävät erittäin hyvin omatkin fiilikseni: "Tämä on tosi jännittävää, ehkä jopa hieman pelottavaa." 


Todellisuuden Tutkimuskeskuksen myötä on tullut esiin kaikenlaista muutakin mielenkiintoista kuin Esitys-lehti. Juuri nyt, juuri tänään ja kaikkialla alkoi URBANUTOPIA -tapahtumaviikko. Viikko liittyy TTK:n kaksivuotiseen Utopia-projektiin ja on ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Facebook-event täällä. Jos vain ehdin tänään palavereiden välissä, aion käväistä paikan päällä.


Ja eventeistä puheenollen. Olen äärimmäisen huono järjestämään oikeasti mitään, etenkään ilman hyvää syytä. Ihailen aina ihmisiä jotka keksivät hyviä syitä juhlia kuin tyhjästä ja pykäävät pystyyn ties mitkä pippalot suunnilleen parin klemmarin ja kananmunan avulla.


Päätin yrittää samaa, sain tosin hieman apua sekä Hopottajista, että Buzzadorista. Hopottajathan muistivat minua Muksu-puuroilla, joita haluaisin antaa testiin myös muille. Heti perään tuli Buzzadorilta laatikollinen Lipton-teetä joten päätimme pistää pystyyn oikein perinteiset teekutsut. Idean kruunasi mainittu Esitys-lehti jonka kantta varten olen luvannut leipoa (=P leipoo) täytekakun. Jonkunhan se pitää syödäkin joten kutsuin valikoidut lapselliset ystävät torstaiksi meille Teetä, sympatiaa ja kansikuvakakkua! -tapahtumaan. Jos et kuulu tälle valikoidulle listalle mutta haluaisit silti testata joko puuroa tai teetä niin laita ihmeessä sähköpostia.
Jotta tästä tulisi mahdollisimman epälooginen, pitkä ja rönsyilevä postaus, lisään vielä soppaan erään toisen tapahtuman jonka visuaalinen ilme on syntynyt täällä samassa paikassa. New Performance Turku sai villin musteläiskäilmeen jonka vaiheista lisää jossain vaiheessa.

Mitä sinä olet puuhaillut viime aikoina?

12 kommenttia:

  1. Moi, me ei valitettavasti päästä sinne kun torstai on päivistä kiireisin aina :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hö. Pitää ottaa joku toinen päivä sitten. Mulla on täällä kassillinen tavaraa sulle. ;)

      Poista
  2. Tää on nyt ihan off-topic ja pikkasen creepy, mutta ootko huomannut jotain yhdennäköisyyttä itsesi ja Jenna Lepomäen välillä?

    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/il-vanhemmat-jarkyttyivat---jenna-lepomaki-aiotaan-haudata-espanjaan/art-1288457651898.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, creepy! Todellakin on paljon yhdennäköisyyttä!

      Oli muuten kiva eilen tavata. Onnea uudelle yritykselle ja toivotaan, että törmäämme taas =)

      Poista
    2. Ano, en ollut tullut ajatelleeksi ollenkaan mutta nyt kun mainitsit niin kieltämättä. Ja kieltämättä myös aika creepya, myönnän.

      Jarna, oli tosi mukava tavata. :) Kiitoksia onnitteluista, kyllä tämä tästä kun vauhtiin pääsee. :D

      Poista
  3. Mä olen ymmärtänyt jotain väärin, kun olen kuvitellut että olet jo yrittäjä :) Onnea uudelle firmalle!

    Tuo paperi/numerohärdelli on tuttua. Mulla meni aina kokonainen päivä kuusta laskujen/kirjanpidon/alvien/yelien yms kanssa.

    Ainiin. Mulle ei kukaan kertonut ennen yrittäjyyttä että jos haluaa liittyä yrittäjien työttömyyskassaan ja haluaa edellisen kassan työssäolokertymät säilyttää, pitää kassaan liittyä kuukauden sisään yrityksen perustamisesta.

    Jänniä projekteja :)

    VastaaPoista
  4. Minäkin olen jostain saanut päähäni, että sinulla olisi jo firma - hassua. Mutta onnenpotkuja siis paljon!

    VastaaPoista
  5. Nelsson ja Riikka, siis juu olen kyllä freelancena tehnyt kymmenisen vuotta hommia jo. Tämä varsinainen yritys vaan oli se uusi kiemura vaikka yrittäjähenkisesti olenkin työskennellyt koko ajan. :)

    Kiitoksia potkuista, niitä tarvitaan!

    VastaaPoista
  6. Hienoa hienoa, onnea yrittäjäksi ryhtymisestä!

    Voidaan henkisesti kompata toisiamme, eiköstä jookos? Että miten se äiti-vaimo-designer-elämä menikään hyvinä kuin niinä mielenkiintoisina päivinä :).
    terkuin Annina

    VastaaPoista
  7. Omuus, no todellakin kompataan! Saa laittaa kuule vaikka viestiä. Luovaa tukiverkkoa jolla on samanlainen sirkus itsellään ei ole koskaan liikaa. :D

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!