20111211

avainhetkiä

P käväisi männä viikolla Punanotkon poliisiasemalla. Kuin ihmeen kaupalla, kadonnut avainnippu odotti siellä hakijaansa. Tapaus toi mieleen päivän vuosien takaa, kun seisoin itse tiukkailmeisen poliisivirkailijan edessä samoilla asioilla. Minulla ei käynyt niin hyvä tuuri kuin P:llä avainten suhteen. Eräässä toisessa suhteessa sen sijaan napsahtikin sitten niin sanotusti henkinen lottovoitto ja silläkin on jotain tekemistä P:n kanssa.


Se oli aika mylläkkäinen viikonloppu elämänvaihe. Olin kadottanut niin itseni kuin avaimenikin ja elämä näytti nurjan puolensa työhuoneen mustalla sohvalla, jolla asuin kaksi viikkoa. Ilman kadonneita avaimia (sekä bussikorttia ja itsekunnioitusta) en olisi varmaan koskaan mennyt paikan päälle ja tavannut P:tä. Minun piti vain hakea se samperin kortti mutta koko elämäni muuttikin yllättäen suuntaa. Oransseissa maastohousuissa elämääni käveli ihminen joka pisti kaiken uusiksi. Ja löytyi se bussikorttikin sieltä, avaimet sen sijaan eivät.


Siitä illasta ei mennyt kauan kun minulla oli uudet avaimet, uuteen kotiin. Sellaiseen oikeaan jossa on esimerkiksi kylpyhuone ja oikea sänky. Ja sängyssä ihminen joka ei kavahtanut rappiotilaani, yrittänyt muuttaa minua, kangistanut minua vanhoihin kaavoihin vaan antoi minun olla minä.


Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kadotin avaimeni lopullisesti. Kerran aiemmin ne ovat löytäneet takaisin perille. Sittemmin koti on muuttanut muualle ja avainnippuun on tullut mm. lastenvaunujen avain. Varmistin hiljattain, että ne avaimet tosiaan pysyvät tallessa, myös kotona ja ostin niille mainion telineen. Kun niillä ei ole oikein omaa paikkaa, ne lojuvat ympäriinsä ja niitä etsitään aina.


Sähköpistokkeen näköiset seinäpalikat ja töpselit avaimenperinä näin ensimmäisen kerran Habitaren myyntipuolella mutta ostokoriin ne löysivät tiensä hieman myöhemmin netitse. Ne ovat tarpeeksi eleettömät mutta niissä on se joku juttu. Meillä ne on sijoitettu eteiseen kylppärin ja vessan ovien väliseen kaistaleeseen jossa alempana majailee valokatkaisija. Nyt löytyvät avaimet varmasti ja mikä sopisikaan paremmin sähköasentajan avaintelineeksi kuin tämä.


7 kommenttia:

  1. Oi! Ihana! Mistä tollaisen löytää, täältäkin löytyy yksi sähköasentaja jolle tollainen sopis kyllä tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  2. Töpselit ovat Somanetistä. http://www.somanet.fi/

    Siellä on tietenkin kaikkea muutakin ihanaa! :D

    VastaaPoista
  3. :) <3

    Tuo on muuten kyllä paras "avainkaappi" ikinä.

    VastaaPoista
  4. Ooo, love story! :)

    Noi on tosi kivat telineet!

    VastaaPoista
  5. Vaikka "avainsäilö" on hieno, niin ihanampi oli tarinanne. :)

    VastaaPoista
  6. Ihana tarina ( mä rakastan kuulla, kuinka ihmiset ovat löytäneet toisensa!), ihana avainsäilytysteline( jota olen myös tännekin miettinyt, en vain osaa päättää valitako tuo vai se lintu, jolla on pönttö..)!

    VastaaPoista
  7. ihan loistavat avaimenperät ja säilytyspaikatkin!

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!