20110604

puskapussukat ja projekti parveke

Jokainen itseään kunnioittava bloggaaja postailee kollaaseja parvekekalusteista. Suunnittelee viherkasvien, lyhtyjen ja löhötyynyjen paikkoja. Valitsee värejä kevään kanssa kilpaa. Sisustaa kotinsa ulkonemaa innolla. Meillä kuunnellaan hiekkapuhallinten laulua. Odotellaan koko talon kuukausiksi peittävää huppua. Kesäkuumalla varmaan tosi miellyttävä ja mukava. Sopusointuinen sisälle tulevien peittomuovien kanssa.
Tulevasta johtuen emme ole juuri jaksaneet panostaa parvekkeeseen nyt. Se on enemmänkin romuvarasto, täynnä kaikenlaista kummallista rikkinäisistä kynttiläkupeista aina spray-maaleihin asti. Koska olen avoimen kateellinen aurinkoisista ja seesteisistä sisustusideoista ja minua harmittaa, että tästä vuodesta melkoisen osan haukkaa tämä mainittu meluava remontti, päätin repäistä ja pistää parvekkeen kuntoon edes hetkeksi. Olkoon sen aikaa kun on.


Pyyhin ja puunasin kaikki kalusteet, kätköistä löytyi oranssia messumattoa jolla peittää halkeillut lattia ja Mummin O:lle tuoma auringonkukkakin pääsi muuttamaan. Kuivuneet kanervat saivat kyytiä ja kastelukannu on odotellut kylpyhuoneessa kesää. Keltaisen olohuoneen tieltä hylkiöiksi joutuneet sohvatyynytkin saivat uuden elämän.


Parvekepostausten lisäksi viime aikoina yhdessä sun toisessakin paikassa on näkynyt kasveja pressusäkeissä. Puskapussukoita. Oi mutsi mutsi on pohtinut niiden ekologisuutta, Minna taas niiden kierrätystä ja täytyy myöntää, että joku niissä viehättää minuakin. Valkoisena tosin, ei pressunvihreänä. Minna oli ahkera ja ompeli oman proton, itse olin laiskempi ja käväisin keltasinisessä ruotsalaisliikkeessä. Toisessa on jo asukkaita, toinen odottelee vielä.


Korentomuki kädessä on ihana astella paljain varpain parvekkeelle nyt. Kestäköön nyt sitten vain kesäkuun, minä aion nauttia. Ihastellaan sitten joskus jouluna sitä uutta, vitivalkoista ja lasitettua mallia.


4 kommenttia:

  1. Ihanat värit parvekkeelle! Oranssi sopii tosi kivasti vihreiden kasvien kanssa:)

    VastaaPoista
  2. Mä vähän niinku luovuin jo toivosta, että saisin noita yrttejä ikinä oikeisiin astioihin ja multiin. Bacsaceissa kasvava pinaattikin tuntuu olevan lakossa. Oon nyt erikoistunut alkoholittomaan skumppaan ja mansikoihin kaiken kodinhoidon sijaan. Sen valitettavasti huomaa.

    VastaaPoista
  3. Niinu, mä olen tosi tyytyväinen ja oranssiahan meille on kertynyt aika tavalla nurkkiin vuosien varrella joten ei tarvinnut ostella kovin paljon uutta pussukoita lukuunottamatta. Noin muuten olen vähän kyllästynytkin jopa tuohon oranssin mutta partsille se sopi piristykseksi oikein hyvin. Ja vihreän kanssa tosiaan myös mainiosti. :)

    Mutsi, mun mielestä sä olet erikoistunut ihan oikeaan suuntaan. Mähän siis kuvaan kasvit heti kun ne on ostettu, ovat ainakin virkeän näköisiä. ;)

    Salanimi, tulee ihan eri fiilis kuin rapistuneesta aiemmasta versiosta. :)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!