20110511

pleksinpalasia ja basilikaa


Niin, ne pleksinpalat ja pyörävaijeri. Kierrätystehtaalta mukaan lähteneet sisustuselementit. Olen kärppänä aina ihastelemassa kaikkea missä on tekstiä. Tämä ei ollut poikkeus säännöstä. Olen myös varsin utelias kuulemaan kierrätetyn materiaalin alkuperää ja olin hyvin pettynyt kun mainosbanneripussukoita myyvä pulju ei osannut sanoa mistä mainoksesta tai bannerista heidän toilettilaukkunsa oli tehty. 


Onneksi näiden tekijä sattui olemaan itse paikan päällä ja sain kuulla pleksin olevan Kätilöopistolta. Jonkin näyttelyn jäljiltä. Mikäpä siis sopisikaan meille paremmin kuin O:n maailmaansaapumispaikasta perityt materiaalit uudessa käyttötarkoituksessa. Taustatarinan tietäen saa aina enemmän tuotteesta irti ja tässä tapauksessa tarina oli vielä aika osuvakin.



Pleksistä leikatut yrttihyllyt ripustetaan pyörävaijerilenkeillä ja pelkistetty ulkomuoto on kertakaikkiaan ihana. Hieman päänvaivaa tuottivat varsinaiset astiat yrteille. Pleksissä on pyöreät kolot mutta meillä ei tuntunut olevan oikein mitään tähän tilanteeseen sopivaa kaapissa. Vihdoin pitkällisen kaivamisen jälkeen vastaan tupsahtivat ylioppilaslahjaksi saamani Aino Aallot. Jotka sopivat näihin täydellisesti. Reunan ulkonemat mahdollistavat tukevuuden pyöreässä kolossa ja lasi sopii mainiosti kuultavan pleksin ja vaijerin kanssa yhteen. 



Yksi killuu nyt keittiössä ja toinen laitettaneen piakkoin olohuoneeseen. Kolmas vielä miettii mihin muuttaa. Olen todella tyytyväinen kaikin puolin. Hyllyt ovat siis Uusix Verstaan käsialaa. Kunhan nyt saisin vain nuo yrtit pidettyä vielä hengissä. 


4 kommenttia:

  1. Keskiviikon teema mammablogeissa on selkeästi puutarhurointi. Mä nimittäin kanssa kirjoitin aiheesta! ja nyt tää lähtee mummon ja mummon kaverin kanssa mökille!

    VastaaPoista
  2. (kuuntelemaan juttuja tulevan isän synnytyksestä, hedelmöittymisajankohdasta ja siitä kuinka kätevästi polkupyörällä haetaan kaverin istukka kättäriltä. pakko mainita ettei tule liian ideaali-ihana fiilis mun päivästä...)

    VastaaPoista
  3. Haa, just kävin lukemassa sun tonttia! (vai pitäisikö sanoa puutarhaa...) Melkoista, melkoista. Pistähän heti infoa sitten jos tuo henkkamaukkapussukka toimii, mua nimittäin jäi vähän kaivelemaan ne pussukat vaikka meidän parveke kyllä huputetaan varmaan ihan kohta ja mun pitäisi parkkeerata ne pussit jonnekin tänne sisälle kahden tuholaisen saataville.

    Muistathan keskustella myös synnytyslaulusta ja pohtia tosiaan myös sitä sinun istukkasi tulevaisuutta.

    VastaaPoista
  4. Ihan älyttömän hieno idea!

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!