20110331

huono päivä

Kun on joka päivälle jotain ohjelmaa ja kaupan päälle P kipeänä niin alkaa jossain vaiheessa vähän väsyttää. Tänään vaati uskomattomia ponnistuksia nousta sängystä ylös ja luovutinkin oikeastaan aika pian ja kaaduin takaisin. Heti kahvikupin keittiöstä hakemisen jälkeen.

Koko päivä on maattu ja möllötetty, viihdytty tissillä ja torkuttu välillä. Minua on harmittanut etten saa mitään aikaan. Ahdistanut tekemättömät jutut, siivoamaton keittiö. Tuntuu, että koko päivä menee ihan hukkaan mutta ei vain saa itseään niskasta kiinni.

Äsken P soitti, kertoi, että keittiön kaapissa on salainen karkkikätkö. Ja minä tajusin, että mehän olemme viettäneet oikein oppikirjamaista pesimispäivää. Siis sellaista mistä kaikissa lämminhenkisissä lastenkasvatusoppaissa puhutaan. Olen ollut koko päivän O:n kanssa lähekkäin. Hellinyt ja hymyillyt. Syöttänyt juuri niin monta kertaa kuin sen on mieli tehnyt.

Ryöväsin karkkikätkön, keitin lisää kahvia ja mietin, että ei tämä tainnutkaan loppujen lopuksi olla niin huono päivä.

2 kommenttia:

  1. :) voi teitä! Minä olen niin samanlainen että tekemättömät asiat ja päivät kuin vain olen ollut ahdistavat, kun tuntuu etten saa mitään aikaiseksi mitä pitäisi. Ja mulla pitäis myös aina olla sitä tekemistä. Mielellään vielä jotain kivaa. Aina ei vain ole, aina ei vain jaksa. Onneksi sait käännettyä päivän kuitenkin voitoksi ja niin pitääkin! :) joskus on vain hyvä olla tekemättä mitään, levätä. Kotityöt kyllä ehtii.

    VastaaPoista
  2. Ihana kirjoitus.

    Mullakin joutilaisuus on aina aiheuttanut ahdistusta, varsinkin jos keittiössä seisoo kauhea sotku ja pitäisi sitä ja tätä.. sitten ei vaan saa rauhaa ja ahdistaa ja kaikki muuttuu vielä ankeammaksi :D Nyt kuitenkin raskauden aikana oon yrittänyt takoa itselleni päähän että kyllä tässä ehtii. Ja että joskus on vaan tosi hyvä ottaa rennosti. Kuunnella omaa mieltä ja maata sohvalla koko päivä lehtiä lukien, jos siltä tuntuu. Oon raskaana - sallin itselleni tämmöiset ;) Hyvää psyykkausta.

    Ja lapsenkin kanssa varmasti tosi hyvä vaihtoehto sillointällöin. Lapsukainen on varmasti tosi onnellinen kun saa lheisyyttä ja huomiota yllinkyllin.

    Ihana :)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!