20110225

painekuvia ja vastaavat tuffit

Postilaatikko kolahtaa melkein joka päivä. O:n saapumisen myötä kolahtelu on lisääntynyt eksponentiaalisesti. Ei mainoksia -pingviini vartioi kyllä mallikkaasti mutta suurin osa lapseen liittyvästä mainonnasta tulee ihan nimellä. Äidin tai O:n.

Eilinen kuori toivotteli minulle iloisesti vaikka en niin mainoksista yleensä välitäkään.


Mutta vasta avattuani sen se varsinainen riemu oikein repesi. Vilkaisin nopeasti ja ensin ajattelin, että nooh yksi yhdyssanavirhe sinne tänne.


Kunnes luin vähän pidemmälle.




Hassua, että pieni? firma satsaa ison kasan pääomaa mm. painettuihin kirjekuoriin pyykkinarunkuvineen kaikkineen sekä nelivärilehdykkään mutta ei viitsi käännättää tai edes tarkistuttaa lyhyttä mainostekstiään lainkaan.


En usko, että haluan O:lle painekuvia seljeen. Metsäkävely innoitamina. Taidan jättää tilaamatta.

8 kommenttia:

  1. Mainonnan toteutus ja oikoluku ovat minullekin tärkeitä ostopäätöksiä tehdessä :).
    Heille taitaa olla pääasia, että on olemassa kuvasto, joka on edes sinnepäin, ei niinkään sen loppuun asti hiominen :/.

    VastaaPoista
  2. Oujjee, ihan loistava xD Tilaakohan kukaan oikeasti noita vaatteita tuollaisen mainoksen saatuaan...

    VastaaPoista
  3. Meille tuli kanssa toi sama mainos eilen, ja reaktio oli hyvinkin samanmoinen :D

    VastaaPoista
  4. haha, mulle tuli kans! Saatekirje oli kans hauska :P Toivottavasti tolle kääntäjälle ei oo ihan kauheesti maksettu! Emmäkää sit tilannu "taitseja" enkä muitakaan "vatteita".

    VastaaPoista
  5. Meillä tuo kuori odottaa edelleen avaamattomana ja sellaiseksi taitaa jäädäkin. Missä oli se ei suoramarkkinointia-boksi joka olisi pitänyt rastia synntyksen yhteydesää?

    VastaaPoista
  6. Oliko kyseessä siis Virolainen firma? Siellä usein näkee Suomeksi käännettyä tekstiä, joka on vastaavaa tasoa:(

    VastaaPoista
  7. must toi oli ruotsalainen(?)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!