20110219

ihan kaveripohjalta

Odotin vuoroani apteekin reseptiasiakkaiden puolella kun lähellä istuva nuorimies vastasi puhelimeensa.

"Juu, mää oon Helenan luo menosa, juu Helenan."


"Iiihan kuule kaveripohjalta, juu, kaveripohjalta."
"Ihan ollaan kaveripohjalta."

Vai niin, ajattelin, enkä voinut olla vähän hymyilemättä. Puhelu jatkui.

"No mää kävin siellä ämteehoitajalla ja oon edistyny kuulema tosi paljon. Juu, kato mä oon ny työstäny näit juttui. Juu, oon edistyny tosi hyvin."

Apua, ei ole todellista.

"Juu, se määräs kaikenlaissii roppeja. Joo kato normaalisti niitä voi syörä kuuskytä milligrammaa niin mää sain kaheksakyt milligrammaa. Ihan hevosannoksen laitto, alkaa vaikuttaa kato tohon potenssiiki jo."

Aaaarrgghhh!

Mutta hei, eikai se haittaa kun kerran se Helenakin on ihan kaveripohjalta? ;)

8 kommenttia:

  1. Hahahaa, ihan mahtavaa. Usein muuten parhaat sivustakuullut jutut jäävät elämään. Itse muistelen vieläkin Raikkua ja Dianaa komentanutta äitiä, joka oli lapsineen bussissa. Tai äitini kanssa nauretaan aina Sturenkadulle; olimme joskus 90-luvulla bussilla matkalla Helsinkiin ja matka-aika oli useita tunteja. Eräät henkilöt puhuivat heti lähtiessä siitä, miten täytyy jäädä Sturenkadun pysäkillä pois. Ja he todellakin toistelivat sitä koko matkan.

    VastaaPoista
  2. Mä taisin missata jotakin... eikö mielenterveysongelmista ois saanut puhua julkisella paikalla vai mikä siinä oli huvittavaa ja/tai ärsyttävää? Taidan kulkea vaan hitaalla.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi, jos jutun pointti ei auennut lukemalla, ei se selittämällä enää tästä parane.

    VastaaPoista
  4. Kai siinä sitten tuo muutaman asian toistelu oli hauskaa, mutta en kai vaan huomannut pitää sitä niin hassuna/omituisena, kun minusta ihmisten keskustelut kuulostavat muutenkin usein kirjoitettuna toistolta. "Joo, joo, siis, joo just niin" jne.

    VastaaPoista
  5. Minä kun itse noteerasin asian, joka tuskin oli kovinkaan olennainen: hoitaja ja reseptin kirjoittaminen, joopa. Ellei sitten puhunut lääkäristä jo.

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!