20100417

hankala

Sitä jotenkin ajatteli, että kaikki ne vaivat ja olot tulevat vasta siellä loppupäässä, sen valtavan valasmahan kanssa. En osaa oikein suhtautua avun tarjoamiseen enkä passaamiseen, asioiden varominenkin pitää muistamalla muistaa. Tunnen oloni vähän pöljäksi ja mielessä siintää edelleen se loppuraskauden avuton ihmisvuori joka ei saa siivottua eikä sheivattua ilman apua eikä totta tosiaan arastele sitä kovaäänisesti pyytää. Jollain lailla asioita asetti perspektiiviin sen puolivälin lähestyminen. Menossa on 18. viikko. Minä olen siis jumalauta viidennellä kuulla raskaana. Ei mikään ihme, että alkaa jo vähän tuntuakin.

Selkää särkee, jalat kaipaisivat hierontaa, päätä juilii ja alavatsaa viiltää niin aivastellessa kuin äkkinäisesti kääntyessäkin. Rintavarustukseen sattuu sekä kävellessä, että yöllä asentoa vaihtaessa niin paljon, että siihen herää. Maha kasvaa ja kumartelu tuntuu pahalta sekä mahassa, että päässä. Olo on kaikin puolin yllättävän hankala. Oman kehon hallinta on kadonnut tämän kaiken keskellä ja olen myös yllä lueteltujen arkea sulostuttavien asioiden lisäksi tavattoman kömpelö. Tavarat putoilevat käsistä ja lattia peittyy kahvitahroihin.

Kävin tänään pyörähtämässä Fashion Stock Sale -tapahtumassa Vanhalla ja eräs tuttavani kehui minun näyttävän todella hyvinvoivalta. Täytyy myöntää, että menin aika sanattomaksi.

2 kommenttia:

  1. Kyl sinä totut oloosi :) kohta ne tissit on kasvanut äärimmilleen, kudokset venynyt ja paukkunut tarpeeksi ja tiedät missä kroppasi rajat menee. Mukaudut ja liikut kroppasi vaatimalla tavalla (työkaveri lohdutti mua kun luulin paisuvani sen 40kg että Barbamamat mukautuu kroppansa kans kyllä..) Ryhti voi lösähtää etupainotteisuuden takia. Mulla ainut joka teki tiukkaa oli todellakin ne nivus/sivukudoskivut paikkojen venyessä. Ja persaus ei tuntunut omalta kun niistä tulleista 6raskauskilosta puolet kerääntyi vissiin hanuriin! Tsemppiä- hyvin sä vedät! Ja näytät oikeesti hyvinvoivalta, onnelliselta ja tyytyväiseltä! Ainiin ja mitkä nuo kengät tuolla ´harmaissa´-postauksessa on? En tunnista niitä ;)

    VastaaPoista
  2. Ihanan kannustava kommentti! Sitä on todella vaikea tosiaan uskoa, että olo paranee kun nyt särkee ja kolottaa ja sattuu ja jomottaa. Olen myös niin lyhyt, että maha tuntuu nyt jo melkoisen isolta ja hankalalta.

    Harmaat-postauksessa on Anttilan tietyt tennarit, en muista nyt merkkiä tähän hätään mutta olen itse ostanut niitä vuosien varrella jo kolme paria ja ne jaksavat aina vain viehättää ja viedä joka paikkaan kuuliaisesti. :)

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!