20100119

jälleen sanaärsytyksiä

Kirpputorin sanominen kirpuksi. Kirput ovat ihan eri asia. Kirppis tai kirppari vielä käyvät, ne ovat mukavia ja lyhyempiä kuin alkuperäinen sana mutta eivät kuulosta harhaanjohtavasti pieneltä elävältä eläimeltä.

Poikaystävästä väännetty poikkis. Ymmärrän, että kolmetoistavuotiaalla on poikkis mutta minä olen jumalauta niin vanha, että minulla on kyllä avomies tahi poikaystävä. En myöskään saa kovin uskottavaa kuvaa kenestäkään joka tuon maagisen kolmentoista jälkeen kertoo vakavalla naamalla poikkiksestaan.

Senttien kirjoittaminen centteinä. Siis muuten täysin suomenkielisessä tekstissä. Pulahtaa samaan kategoriaan teini-x:ien kanssa. Yyyyh.

Hyvää huomenta vaan teillekin.

4 kommenttia:

  1. Mua jostain syystä ärsyttää teeppari-sana, joka on väännetty t-paidasta. Se pistää silmään joka kerta tekstistä. :D

    VastaaPoista
  2. Myönnän itsekin sortuneeni teeppariin aina välillä. En oikein osaa päättää onko se todella hauska sana vai ihan hirveä. :D

    VastaaPoista
  3. mun ärsytyskynnyksen ylittää kun esikoista kutsutaan esikoksi tai kummit ovat yllättäen muuttuneet kummituksiksi. tsiisus. kaikista kauheinta on, miten nuoret naiset muuttuvat lapsen saannin jälkeen mammoiksi. sitten on kivaa mammaporukalla tehdä kaikenlaista hauskaa kun esikko on kummituksella hoidossa..

    VastaaPoista
  4. Mä käytän poikkista, vaikka ollaan kumpikin reilusti yli parikymppisiä. Poikaystävä kuulostaa viralliselta/vanhanaikaiselta (ja sitä paitsi tässä iässä pitäisi ehkä sanoa miesystävä..). Ja avokki tai avomies tuo ei vielä vuosien jälkeenkään ole, joten se on poikkis tai mieheke, seurasta riippuen.

    VastaaPoista

Kerro ihmeessä!